< Reny Juta: Heksen en Hulpsinterklazen in opleiding

Tuesday, October 25, 2005

Heksen en Hulpsinterklazen in opleiding



Gelezen op www.nu.nl:

opleiding tot heks fiscaal aftrekbaar. DEN HAAG - Wie een opleiding tot heks volgt, kan de kosten aftrekken voor de belasting. Voorwaarde is dat de opleiding leidt tot een betere financieel-economische positie van de betrokkene of dat de scholing nodig is voor het op peilen houden van diens vakkennis.

Dat is het! Ik loop al een tijdje rond met de gedachte of ik niet iets heel anders kan gaan doen. Gewoon helemaal het roer omgooien. Nou hier ligt de ultieme uitdaging. Ik moet nog even uitvogelen welke kosten ik allemaal af mag trekken. Eens kijken, hoe kan ik meneertje Belastingdienst nou op de meest efficiënte manier een poot uitdraaien? Ik zou een gemotoriseerde bezemsteel aan kunnen schaffen. Zo’n gestroomlijnd exemplaar. Eentje met zijden haren, want zo’n gewone takkenbezem zit natuurlijk voor geen meter! Die prikt als de neten. En als het kan met zitvlakverwarming en richtingaanwijzers. Een paar hippe handgebreide wanten erbij en een bivakmuts, want het kan natuurlijk koud worden als je “op zakenreis” moet. Alhoewel, die bivakmuts is wat tricky. Je zou voor een overvaller c.q. terrorist aangezien kunnen worden. Dat heeft wel zo zijn voordelen, want iedereen maakt meteen ruim baan! Je bent ook meteen van de files af en parkeren is al helemaal geen probleem meer, want je kunt je “voertuig” zo in de bezemkast stoppen.

Als ik met die heksenopleiding klaar ben, ga ik op college in Zoetermeer, want er is dringend behoefte aan gediplomeerde hulpsinterklazen heb ik gelezen. Die beunhazen die er nu rondlopen hebben slechts oog voor “kinderen” van 18 jaar en ouder heb ik gehoord. En ook stinken ze vaak naar de drank, dragen oneerbiedige gympies onder de tabberd en slaan liederlijke taal uit. Nou ik heb al een voordeel: mijn wenkbrauwen worden hier en daar al een beetje grijs! Ik heb alleen mijn kleur tegen. Hmm, ik ruik een gat in de markt. Is er nergens een opleiding voor Zwarte Pieten?

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

I love your blog! I also have a site about stretch wake board
. You can check it out at stretch wake board
.

Also, as a special bonus for your visitors, i want to tell you about a site that is giving away a FREE Sony DVD Handycam! Just click the link below and enter your Zipcode to see if you qualify.

FREE Sony DVD Handycam

3:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hee, wat een lekker heksige blog heb jij!! Beetje proberen de belasting te ontvliegen he?!! ;-) vergeet trouwens niet de halogeenverlichting op je bezem!! Wellicht word je dasn ook 'sanchts herkend als "rising star"!! Of desnoods "falling star" :p

3:27 AM  
Blogger mina55 said...

Administratiekantoor voor Den Haag en omgeving Salarisadministraties Financiële administraties Fiscale aangiften Advisering ARO Den Haag

administratiekantoor den haag
belastingaangifte den haag
boekhouder den hag

5:17 AM  

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory