< Reny Juta: Vakantiespelen

Saturday, August 13, 2005

Vakantiespelen

Hans en Anton


Ja het zit er weer op voor onze kinderen. De vakantiespelen zijn achter de rug. Ze zijn doodmoe maar voldaan. Ben wel erg trots hoor. Kunstdochter Diaantje is al jaren vrijwilliger, Zoon Hans zit al een paar jaar in de werkgroep, net als zijn vriendin Eusie. Ik ga in dit stukje dan ook een paar foto's plaatsen van vrijdag tijdens de optocht met de kinderen en het vreugdevuur. Ik vind het een geweldige prestatie wat ze voor de kinderen doen. Ga er maar eens aan staan: zo'n 700 kinderen een hele week bezig houden met spelletjes, hutten bouwen en weet ik wat nog meer. Er waren ca. 185 vrijwilligers actief. Ik vind het een goed teken dat er jonge mensen zijn die zich regelmatig inzetten voor dit soort activiteiten. Het geeft wat tegenwicht aan het beeld dat heel veel mensen van jongeren hebben: lawaaierig, egoïstisch, vernielzuchtig etc. Deze beelden trekken het weer een beetje in evenwicht. We mogen trots op onze jongeren zijn. Toen ik al die vrolijke kinderen voorbij zag trekken, werd ik blij en warm van binnen. Dat dit ook nog gewoon kan, zo tussen alle dreigingen van terrorisme door.


Optocht door de Noordstraat. Een onafzienbare rij kinderen, ouders en vrijwilligers. allemaal op weg naar het terrein aan de ringweg, waar het vuur onstoken gaat worden.



Diaantje is al vele jaren vrijwilligster en ze heeft er nog altijd lol in. Dat is overduidelijk te zien op deze foto!



Ook Eussie zit met veel plezier in de werkgroep. Ze loopt hier (halleluja met de handjes omhoog) voorop.


Optocht in de Brugstraat


Gert-Jan, een van de sponsors


Het vreugdevuur is het slot van de vakantiespelen. Het zit er weer op voor een jaar. Grote klasse jongens!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory