< Reny Juta: gezond kleurtje

Thursday, June 16, 2005

gezond kleurtje

Ja, dan denk ik dus het thuisfront en de collega´s jaloers te maken met een lekker gebronsd kleurtje, opgedaan op de zonovergoten stranden van de Algarve en dan gebeurt er dit: ik ben aan het vervellen gegaan! Ik ben gewoon niet kleurecht gebleken. Gelukkig is het nu weer een beetje bijgetrokken. Maar gisteren toen we een afspraak gepland hadden met vriendin Maureen zag ik er behoorlijk gevlekt uit. Ik wist niet waar ik het meest op leek, op een bonte vliegenvanger, een jachtluipaard of een onechte karetschildpad! Nou ja, verder heb ik eigenlijk niks te klagen, want het is hier heerlijk. We hebben kilometers gelopen en ik heb talloze foto´s gemaakt van rotsformaties, golven en zelfs stiekem van een mollige mevrouw op mijn knie. Zie foto hieronder:


een kaboutertje op je knie?

Er lopen hier trouwens wat zwaargewichten rond zeg. Dat is weleens lastig als je met de lift moet, want die liften zijn piepklein, er kunnen maar vier personen in. En als er twee van die megabuiken in staan, dan kan er dus echt niks meer bij. Oeps, ik zie dat mijn tijd bijna op is, ik zit hier op een pc van het hotel te typen, dus dan ben je beperkt. Hieronder een wat vreemd gevormde rots. Net een leguaanachtig beest dat uit de branding komt gekropen om argeloze toeristen met spekbuiken te verslinden.


zeemonster tot rots gebakken

Goed, het is inmiddels de volgende dag en ik zit in een Hollands tentje te internetten. Vandaag is onze laatste dag en vanmorgen hebben we weer heerlijk langs het strand gewandeld. Omdat het nog zo vroeg was, lag het strand er ongerept bij. De golven waren wild en beukten met bruisende schuimkoppen neer waarna ze op het strand vervloeiden tot een soort witkanten kleed. Achter de branding lagen 2 boeien. De ene was van boven langwerpig, geel met rood. De ronde onderkant was onzichtbaar. Hij leek op een reuzenlucifer die in de deining van de golven heen en weer danste. Het strand glom als goudpoeder en de stenen en schelpen glinsterden in het zonlicht. Het leek of iemand met een reuzenhand diamanten en robijnen over het strand had gestrooid. Ik heb hier mijn eigen plaatje gemaakt. Een beetje romantisch zoals een titel uit een boek van Konsalik.


Liefde in de Algarve (zwijmel zwijmel)

Vanavond zijn we al weer terug in Holland, zoals beloofd met twee koffers vol zon bij ons....

1 Comments:

Blogger Reny said...

jaaaaa, ik heb gewoon een helderziende blik met dat blik op de weg dat op een moorkop lijkt!

1:20 AM  

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory