< Reny Juta: Muizenissen

Tuesday, September 20, 2005

Muizenissen

Mailwisseling tussen mij en mijn zus Anita. Onderwerp dit keer was de muizenplaag bij Anita. De mail werd op een gegeven moment zo melig dat ik besloot om het te publiceren.



R: Hoi Nietje. Heb je een leuk weekend gehad? gisteren zijn we bij Hans en Michael gaan kijken op het voetbalveld. Die hebben verloren met 3-2 tegen een hele zwakke ploeg, dus da's niet zo mooi. Maar Hans heeft nog wel gescoord, dus dat was een lichtpuntje. En s’morgens hebben we de hele tijd lekker in de zon in de tuin zitten puzzelen met zijn tweetjes. Theo is tegenwoordig ook een beetje verslaafd geraakt aan de sudoku's. Dus dat is wel lachen. Had nooit gedacht dat hij puzzelen nog eens leuk zou gaan vinden.

A: Nou we hebben best wel veel gedaan. Marc heeft eindelijk zijn kamer goed opgeruimd. Natuurlijk kwam ie weer dingen tegen, die hij kwijt was of al een hele tijd niet meer in handen heeft gehad. Uiteraard met de deur dicht natuurlijk, want de muis was er nog niet uit, tot zondagmiddag.
Ben boven op zolder bezig, Jon achter de computer, maar hij gaat dus een beetje naar boven zitten roepen! Mama kom gauw, die muis!!! Nou die zat dus in een kartonnen doos tussen zijn spullletjes en Marc had razendsnel de doos dichtgevouwen! Ik heb 'm dus met doos en al het hofje opgestuurd. Daar heeft ie 'm losgelaten! Volgens Jon en Marc was die muis best wel groot en graatmager, en.... had dus in die doos al een nest gemaakt van een ouwe Donald Duck en weet ik het allemaal. Vorige week toen we dat kreng probeerden te vangen was het nog een klein veldmuisje. Zou die zichzelf zo hebben opgerekt om tussen de kleinste kieren door te kunnen?

R: Die muizen dat blijft toch ook een probleem bij jullie! Denk je een van de drie neefjes te hebben, zit Donald er zelf in! (noot: ik bedacht me later pas dat Donald Duck een eend is en geen muis! And I am not legally blond)

A: En weet je wij zijn één van de weinige families hier in onze buurt die geen kat hebben. Ja Jon vindt ze nog steeds niks, helaas.... Maar ook helaas is dat ik er echt extra werk aan heb. Moet bv dus de trapkast cq voorraadkast leeghalen, We zien overal muizenpoepjes. Yak! Ze hebben zelfs een zakje met niet aangemaakte satésaus helemaal opgepeuzeld, wie weet wat er nog volgt als ik die kast helemaal leeghaal. Brrrrr......

R: Ah, dus het zijn Indo-muizen dat ze de satesaus opvreten? Nou da's helemaal lachen dan. Misschien moet je wat kleefrijst maken met extra veel kleef, dan kunnen ze niet wegkomen! Jon is ook niet de enige die niet van katten houdt. Theo vindt het ook niks helaas. Maar daar heb ik me maar bij neergelegd. Ik kroel wel af en toe met katten van vriendinnen als ik daar op bezoek ben.

A: Ja, ik zei nog 'zal ik de volgende een portie saté bij jullie in de kast zetten!' Stelletje vieze krengen! Een hoop rotzooi maken ze, want er ligt dus ook overal van die korrels satesaus. Ja van de marinadezakjes hebben ze helemaal niets kapot gemaakt, da's natuurlijk geen moer aan. Die stomme rotmuis op Marc's kamer had er ook zo'n zootje van gemaakt. Die paar kleine cactusjes heeft ie uitgegraven en geprobeerd op te eten. Maar goed de aarde lag op de grond, bureau en vensterbank. We gaan maar weer vanavond het e.e.a. doen eraan. Gaten dichten als ik die vind.
Pffft

R: Richard geeft als tip: doe er wat kroepoek bij de volgende keer. En zoals tante Lien zong in de late late lien show: wat sambal en wat kroepoek en een goed glas bier d'r bij!

A: Nou alléén sambal, dat lijkt me wel wat, springen ze van schrik met vuur onder hun staart vandaan naar buiten!



Hmmmm, dit begint toch verdacht veel op een Tom en Jerry actie te lijken!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hat het eerste woord in de derde zin niet moeten zijn 'mailig'?

12:14 PM  
Blogger Reny said...

Zou kunnen "mailig", maar hat is met een "d"

12:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja natuurlijk is hat met eeen 'd' als ik had als verleden tijd van heb had bedoeld, maar deze hat duidt op het Engelse woord voor hoed: hat. dat had ik bedoeld!
Zoiets van: hoed je voor het eerste woord dat mailig had moeten zijn. Laten we maar zeggen dat ik het cryptisch heb (of had?) bedoeld.

3:32 PM  
Blogger Reny said...

eh.... ja, zoiets zou ik ook zeggen! :-)

10:22 AM  

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory