< Reny Juta: Vrouwtorijden het vervolg

Saturday, November 19, 2005

Vrouwtorijden het vervolg

En ja hoor, daar kwamen ze eindelijk: de reacties van de vrouwen op het stukje wat mijn collega Richard in de Kampioen had geschreven over:
Vrouwtorijden.

Zoals wel te verwachten viel waren er nogal wat gebelgde dames die hun gal spuwden. Nee, dan die mannen! Dat zijn lekkertjes! Hele vuilcontainers maken ze van hun heilige koe! De krant c.q. Playboy lezen, roken, scheren, het kan niet op. Een beetje van dat soort kreten zag ik voorbij komen. Wat ik miste, waren de reacties van mannen (en vrouwen) die er om hadden moeten lachen. Er staat op de website van de Kampioen zegge en schrijve maar 1 reactie van een vrouw die er wel de humor van inzag en die vond dat al die dames zich niet zo moesten laten kennen. Eentje maar! Ik kreeg een beetje last van plaatsvervangende schaamte voor mijn sexegenoten. Hebben vrouwen nou werkelijk zo weinig zelfspot? Je zou het haast denken. En er stond een reactie van een vrachtwagenchauffeur die nergens meer van opkijkt.

Dan schreef iemand nog: Hij is duidelijk geen vrouwenkenner en de term ‘vrouwtorijden’ zullen we hem ook maar vergeven. Richard weet dus niet dat vrouwen 2 dingen tegelijk kunnen doen. Dat is iets wat mannen niet kunnen…
Helaas moet ik deze mevrouw tegenspreken. Ik ga niet beweren dat Richard een vrouwenkenner bij uitstek is, maar enig psychologisch inzicht kan hem niet ontzegd worden. En hij kan ook meerdere dingen tegelijk doen: werken, koffie drinken, met zijn collega's kletsen, sms-en, vloeken op de bureaucratie, lachen om al die vinnige reacties...


Dag dames! Vooral blijven schrijven...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nou... de dames durven niet meer te schrijven geloof ik... of ze hoyuden de eer aan zichzelf...of ze hebben er gewoon geen zin in, dat kan ook natuurlijk... of te druk met autorijden ofzo :p

5:11 AM  
Blogger Reny said...

Of ze hebben zich opgegeven voor een cursus relativeren :-)

2:25 AM  

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory