< Reny Juta: Cruise vervolg

Tuesday, October 20, 2009

Cruise vervolg

We zitten inmiddels alweer een paar dagen op Miami Beach in het RIU hotel vlak aan het strand. Het is een mooi complex met prima eten en een mooi zwembad. We hebben nog wel last van zeebenen hier op het vasteland. Dat is een raar verschijnsel waar ik nooit eerder last van heb gehad. Maar soms lopen we een beetje waggelend door de gangen en ik hoop maar dat ze dan niet denken dat we al een paar liter tequila naar binnen hebben gegoten.
Van cruisevakantie
Van cruisevakantie
De eerste dag hebben we niet veel gedaan, behalve bij het zwembad luieren en ik ben nog even op het strand gaan kijken. Dat is hier prachtig met wit zand en azuurblauw water met wat rotsen her en der. Het lijkt wat op de Algarve maar de zee is hier blauwer. De tweede dag heb ik wat kitesurfers op de foto gezet die met een behoorlijke wind soms gevaarlijk hoog opgetild werden en dat vlak bij het strand!
Van cruisevakantie
De eerste avond zijn we gaan lopen naar de Lincoln shopping Mall, dat was wel een hele wandeling! Ons avondeten was dit keer niet echt spectaculair: een snelle hap bij de Mac! Daarna hebben we toch maar de bus terug genomen. Die bus kost hier maar een kwartje (dachten wij heel naief). Dat kwartje blijkt alleen te gelden voor zo'n speciale bus die hier een rondje doet voor sightseeing. Maar wij betaalden dus een kwartje en je krijgt verder geen plaatsbewijs en het werd gewoon geaccepteerd!
Van cruisevakantie
Gisteren gingen we naar de Avontura shopping mall en betaalden ook maar een kwartje en dat werd wederom geaccepteerd. En dat voor een rit van meer dan een uur! Toen ik later die dag wat eerder terug ging dan Maureen trof ik een vrouwelijke buschauffeur die dat kwartje niet accepteerde. Ze zei: excuse me lady, 25 cents? It is two dollar honey! Oeps, dat wist ik dus niet. We hadden ons op de heenweg wel verbaasd dat ze hier allemaal verschillende bedragen betaalden! De meneer van de giftshop in het hotel moest er wel om lachen. Hij vroeg of de andere twee busdrivers soms mannen geweest waren en dan Cubaanse mannen (dat was hij zelf ook) want dan begreep hij het maar al te goed. Hij gaf een prachtige performance hoe dat dan gegaan zou zijn, zo van: ah two lovely ladies hmmmmm! I don't care what you pay me, just hop on the bus dear, hmmmmmm en dan maakte hij van die gebaren erbij. Dat was wel lachen.
Van cruisevakantie
De Avontura shopping mall is een enorm complex, met ook bekende warenhuizen zoals Macys en Bloomingdale. Wij hebben bij JC penneys naar binnen geweest en hebben daar het een en ander gekocht. Maureen o.a. een paar high heels die very charming staan. Ze is nu bijna net zo lang als ik, maar nog net niet. Het is en blijft een klein opdondertje, maar de schoenen zijn prachtig. Zij is na de lunch nog verder gaan shoppen, maar toen ben ik afgehaakt. Die lunch was trouwens ook erg lekker bij een Japanner, daar hebben we sushi gegeten en nasi goreng met kip. De lunchruimte is een ronde ruimte met allemaal tokootjes rondom en tafeltjes in het midden. Je kunt kiezen uit allerlei soorten eten. Het lijkt wat op de Yum yum tree in Denver, waar ik vroeger weleens geweest ben.
Van cruisevakantie
's Avonds hebben we in het hotel gegeten en dat was erg lekker. Het ontbijtbuffet was ook al erg lekker en 's avonds kun je voor 20 dollar per persoon je buik rond eten. Deze avond worden we opgehaald door de neef van Maureen die hier verderop woont. Met hem gaan we vanavond eten en bijkletsen. Hij heeft ook een orchideeenkwekerij, daar ben ik wel erg benieuwd naar.
Van cruisevakantie
Vanmorgen hebben we een rondje met de bus gedaan die echt een kwartje kostte. En we zijn bij een befaamde tattooshop geweest. Indrukwekkend wat die daar allemaal aan ontwerpen maken. Ik hou zelf helemaal niet van tattoos maar de tekeningen vind ik prachtig. Dat ritje met de bus ging ook wel een beetje gek. We moesten er op een gegeven moment uit, omdat we bij het eindpunt waren en dan moesten we 50 meter verderop weer op de bus stappen, omdat daar het beginpunt was. Je zou denken dat je dan kon blijven zitten, maar dat is niet zo. Miami beach logica! Er is hier wel een hoop wateroverlast geweest, hele straten die onder water stonden.
Van cruisevakantie
En vanmorgen zagen we tot onze verrassing ineens een leguaan uit de bosjes bij het kanaal komen, toen we op de bus stonden te wachten. We hebben meteen een fotoshoot gedaan. Nu is dit nog maar een onschuldig beest. Er zwemmen hier ook alligators in het wild rond. En we zaten al te fantaseren dat ik een foto van Maureen zou nemen met als titel: dit is Maureen bij de bushalte. En de volgende foto: alleen een paar slippers. En dan als titel: dit WAS Maureen bij de bushalte. Nou ja we kunnen er nu nog grapjes over maken. Dat betekent dat we nog niet opgepeuzeld zijn! Ik zit nu trouwens in een internetcafeetje en Maureen is even verder winkeltjes gaan kijken. Die krijgt er hier echt geen genoeg van. Als iemand bereid is om te sponsoren en 20.000 dollar naar ons over te maken, meld dat dan even!
Van cruisevakantie

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory