< Reny Juta: Vervuiling

Sunday, June 25, 2006

Vervuiling

Dit mooie plaatje hieronder heb ik gemaakt tijdens een strandwandeling een paar weken geleden, in Noordwijkerhout. Het was die dag prachtig weer en we hebben een lange duin- en strandwandeling gemaakt. De calorieën die we daarbij verbrand hebben, werden er in het strandtentje wel weer aangegeten omdat we twee broodjes kroket naar binnen propten, maar alla dat moet kunnen voor een keer :-)
Wat minder leuk was, waren de forse paardenvijgen die achtergelaten werden en die, naarmate het vloed werd, vrolijk langs de vloedlijn dreven. Dat vond ik minder geslaagd. Verder was het strand redelijk schoon, er lag niet echt veel rommel. Dat heb ik weleens anders meegemaakt.


Noordwijkerhout, ruiters aan het strand

Wat me meer zorgen baart is de luchtvervuiling. Er zit heel veel stof in de lucht. Als je zaterdag je auto wast of je ramen zeemt, dan zit er zondag alweer een dikke laag stof op. En die stof adem je ook in natuurlijk. Ik heb er een schilderij van gemaakt. Hij staat hieronder en ik heb hem pollution genoemd. Rechts zie je een kleurrijk landschap en links de dreiging van de naderende vervuiling, met vuile smog en allerlei rommel die in het water drijft. De zwarte kale boom ziet er uit als een spook dat zijn spitse vingers naar het kleurige landschap rechts uitstrekt. En toch is er hoop, want helemaal links bovenin beginnen weer groene bladeren te groeien. Dit geeft een beetje weer zoals ik zelf ben. Ik kan me weleens zorgen maken, maar hou toch mijn optimisme.


Pollution

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory