< Reny Juta: Als het beestje maar een naampje heeft

Friday, April 28, 2006

Als het beestje maar een naampje heeft



Het schijnt dat ik een hele lastige naam heb. Reny Juta, kort maar lastig om te onthouden. En niet alleen dat, ook lastig om te schrijven, getuige de vele missers die men maakt. Zo word ik regelmatig uitgescholden voor Remi, Reni, Reiny, Ireen, Renee, Leny, Riny. Remy is nog het meest populair geloof ik. Zal het komen omdat ik misschien een eenzame uitstraling heb? Dat klopt anders voor geen meter, ik ben helemaal niet eenzaam.
En dan die achternaam van me. Dat schopt nog de meeste verwarring. Spellen is al lastig kennelijk. Men schrijft: Jutta, Jutha, Yutta, Jutah, Utah, Tuta. En wat gekker is, mensen denken dat het mijn voornaam is! Ik krijg regelmatig mailtjes met als aanhef: Beste Juta, (pffffff). En dan mail ik terug en zeg er meteen bij dat Juta mijn achternaam is.
Ik heb (al van kleinsaf aan) ook nog een leuke bijnaam: Peentje. Mensen vragen me weleens hoe ik aan zo'n rare bijnaam kom. Ik heb toch geen rood haar? Nee dat klopt, ik heb van nature zwart haar dat nu al aardig grijs wordt en dat ik daarom regelmatig verf. Mijn haar wordt alleen worteltjesblond als de verf aan het verbleken is en ik op vakantie veel in de zon loop. Maar die bijnaam is heel simpel ontstaan omdat het zo leuk rijmde op Reentje.
Vandaag opende ik mijn yahoo mail en daar zat een mailtje in met als aanhef: Mijnheer Reny,

Eh.... noemen ze dit nu een identiteitscrisis? Ik ben een vrouw! Echt waar!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory