< Reny Juta: Feestje + alcohol = kater

Sunday, April 13, 2008

Feestje + alcohol = kater

Dochter Linda vierde gisteren haar verjaardag samen met twee vriendinnen en een vriend. Het werd een themafeestje en het thema was blauw. Ik had mijn nagels blauw gelakt, een azuurblauwe ketting omgedaan, blauwe oogschaduw en een blauw spijkerjack aan. Toen we aankwamen werden we onthaald op een blauw drankje, aangeboden door de in het blauw gestoken Linda en Michelle.
Het feestje was leuk. Ik heb gezellig zitten kletsen en voor je het weet is het half 3 ’s nachts en ga je naar huis. Nu ben ik niet zo’n ervaren drinker. Vroeger kon ik aardig wat achterover keilen, maar die tijd is voorbij. Thuis drink ik af en toe een rose met fruitsmaakje met een heel laag alcoholpercentage. Toen we buiten stonden bij de fietsen merkte ik dat ik er iets te veel naar binnen had gegooid. Maar goed dat we geen politie tegen kwamen, want ik was een gevaar op de weg. Eenmaal thuis wist ik niet hoe snel ik op de wc moest komen. De makreel van ’s middags kwam eruit, drijvend in de tomatensoep van ’s avonds! Man man, wat kun je je dan beroerd voelen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit elk weekend doen. Of zou je er dan aan wennen? Misschien moet ik gewoon meer oefenen.
Vanmorgen had ik een kater waar Dikkie Dik jaloers op zou worden. Linda stuurde heel lief een smsje met: mam hoe voel je je? Het grappige is dat mijn mobieltje bij de aankondiging van een sms het nummer van Doe Maar speelt: sinds een dag of twee, vlinders in mijn hoofd, sinds een dag of twee, aangenaam verdoofd..... nou dat was op mij niet van toepassing! Het was meer: sinds een uur of twee stenen in mijn hoofd en dooie muizen in mijn maag. Maar 1 ding heb ik dan toch goed gedaan: ik heb me keurig aan het thema van het feest gehouden. Ik was zo blauw als een smurf!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Een mooi verhaal! Als je het nuchter beschouwd helemaal niet zo'n bezopen toestand.

Oh ja. Hoe is het met die makreel?

12:45 PM  
Blogger Reny said...

Geweldige woordspelingen weer! Die makreel voelde zich enigszins uitgekotst geloof ik.

1:15 PM  

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory