< Reny Juta: schilderijen

Saturday, March 15, 2008

schilderijen

De laatste tijd ben ik weer lekker aan het schilderen. En qua stijl komt er van alles en nog wat uit. Het kleurrijke geheel hieronder is gebaseerd op wat ik tijdens uittredingservaringen zie. Tijdens zo'n nachtelijk tochtje kom ik vaak dit soort kleurige taferelen tegen, een beetje rommelig en schijnbaar zonder enige samenhang, maar het voelt altijd vertrouwd op de een of andere manier.


kleurrijke chaos

Het schilderij hieronder is moeder Aarde nadat er weer een zondvloed is geweest, de vorm van de continenten is anders geworden.

Moeder Aarde na de zondvloed

Hieronder een impressie van de krabnevel. Op de Hubble site staan prachtige foto's van opnamen die de Hubble telescoop gemaakt heeft. Deze gebruik ik regelmatig als inspiratie voor mijn schilderijen

crab nebula

Hieronder is een fictieve ruimtenevel. Hij heeft wat weg van een vogel of ruimtedraak

ruimtenevel

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory