< Reny Juta: Praatje poep

Thursday, July 26, 2007

Praatje poep


Ik zie een gat in de markt voor waarzeggers: drollen duiden. Dit als variant op het koffiedik kijken. Mij valt namelijk elke ochtend op in wat voor fascinerende vormen je je drollen kunnen persen. Een soort pottenbakkers kunstwerkjes zijn het gewoon. Het is bijna zonde om ze weg te spoelen. Telkens opnieuw moet ik me bedwingen om ze niet op de gevoelige plaat vast te leggen. En wat zouden die vormen betekenen? Ik heb al eens een paar keer een 8 gehad, echt zo’n keurig nette 8. Zo eentje die je vroeger wel in je schrijfschriftje kreeg van de juf en dan een groen stempeltje erbij van een bloem, ten teken dat je het prima gedaan had. Maar wat zou die 8 betekenen, vraag ik me dan af. Een helderziende zou waarschijnlijk zeggen: “er staat iets te gebeuren op 8 augustus om 8 minuten over 8” of “u hunkert naar meer achting”. Ik heb zelfs een keer een vorm van een bunny neergelegd! Wat moet ik daar van denken? Van beroep veranderen en in een striptent gaan werken? Of moet ik simpelweg meer wortels eten net als Bugs Bunny? Vanmorgen stond ik helemaal sprakeloos. Er lag een heuse penisvorm in de pot. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Zou ik onbewust last hebben van penisnijd? Shit nee! Ik zit hier gewoon een potje uit mijn nek te lullen!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Maar hoe moet het dan als je niet zo kunstig draait als jij, maar bijvoorbeeld een kwakkie weg ziet glijden de pot in? Das dan wel een probleem hoor.

7:52 AM  
Blogger Reny said...

Ja, dat is behoorlijk shit natuurlijk! Kijk, dit soort incidenten geeft al aan dat er gewoon behoefte is aan een gevestigde drollenduider :-)

1:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vreemd, ik poep nooit in cijfers, maar in letters. Drukletters wel te verstaan.

Ik oefen nu op de Q. Heb hem bijna (figuurlijk dan) in de vingers.

1:25 PM  
Blogger Reny said...

De Q! Goh, dan moet je zowat gaan buikdansen boven die pot om dat voor elkaar te krijgen!

2:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Buikdansen? Buikloop zal je bedoelen.

11:48 AM  

Post a Comment

<< Home

-----------------------------------------------
Google
< Blog Directory